Het Vegetarisch dieet

Het vegetarisch dieet staat ook wel bekend als het vegetarisch zeven dagen dieet, maar het is natuurlijk ook mogelijk om het dieet langer dan een week vol te houden. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel gewicht je wenst te verliezen met het vegetarisch dieet.

waardering
Average: 3.6 (5 stemmen)

Principe van het vegetarisch dieet

Bij het volgen van een vegetarisch dieet gaat het erom, dat je tijdens het dieet geen vlees eet. Je kunt wel zuivelproducten tot je nemen en ook eieren staan niet op de verboden lijst van etenswaren tijdens het vegetarisch dieet. Door het feit dat je tijdens het eten al geen vlees neemt, is de kans vele malen groter, dat je meer gezond voedsel zoals een grote hoeveelheid groente neemt. Een ander principe van een dergelijk dieet is, dat je in verhouding veel meer koolhydraten binnenkrijgt, die onder meer in pasta’s voorkomen. Ook granen en peulen behoren tot het menu van een vegetarisch dieet, dat je dus een week lang kan volgen, maar ook langer.

Dagelijks 1200 calorieën

Bij het vegetarisch dieet van een week is het belangrijk dat je rekening houdt met het dagelijkse aantal calorieën. Per dag mag je 1200 calorieën eten bij dit dieet, waar dus geen vlees aan te pas komt. Door je strikt aan het maximum aantal dagelijkse calorieën te houden, kun je binnen een week tussen de één en vijf kilo kwijtraken. Voor het ontbijt kun je dan bijvoorbeeld voedsel nemen, dat in totaal niet meer dan 200 calorieën bevat. Je kunt dan denken aan twee knäckebrödjes met mager beleg of een plakje waldkornbrood, dat ook van licht beleg wordt voorzien.

Voor de lunch kun je dan een gerecht nemen, dat in totaal maximaal 300 calorieën bevat en het diner bestaat dan uit een gerecht van maximaal 450 calorieën. Bij het vegetarisch dieet zul je dus wel calorieën moeten tellen. Er zijn echter genoeg recepten te vinden voor het ontbijt, lunch en diner, waar het aantal calorieën onder staat vermeld. Je kunt dus genoeg variatie vinden voor het vegetarisch dieet, dat je minimaal een week moet volhouden om een aantal kilo’s kwijt te raken.

Commentaar toevoegen

Advies van de consumentenbond

De consumentenbond doet onderzoek naar van alles en ook de dieten zijn onderzocht. Daarin zijn een aantal dieten als zeer positief beoordeeld, bijvoorbeeld het Weight Watchers dieet. In groepsverband of online met een online coach en de App om alles bij te houden, Weight Watchers zorgt voor een gedoseerde gewichtsafname op een gezonde manier. Geïnteresseerd? Via de volgende link schrijf je jezelf gratis in volg je Weight Watchers 1 maand gratis! Veel succes alvast.


Commentaar toevoegen

Laatste reacties

afbeelding van Ank
Ik blijf de avonden toch zo ontzettend moeilijk vinden! Het lukt me de hele dag...
Zegt: Ank
afbeelding van lily
-  
Zegt: lily
afbeelding van Belle-libelle
Bommer! Maar met frisse moed gaan zwemmen vanochtend

Gewichtsgrafiek

gewichtsgrafiekWil je afvallen dan moet je volhouden! Een grafiek over je eigen gewicht kan zeer stimulerend werken om je doel te bereiken. Met de grafiek als stimulans zal het afvallen makkelijker vol te houden zijn. Registreer je nu gratis, om je eigen grafiek te maken.

Samen afvallen is leuker

Afvallen is moeilijk maar samen met anderen is het vaak een stuk makkelijker. Wil je weten wie er nog meer de strijd met de kilo's zijn aangegaan? Kijk dan in ons forum of regsitreer jezelf gratis om mee te praten.