Login

Caps Lock On

Ik ben gisteren begonnen!

S
Lid sinds 19 okt 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

Hoi!

Ik ben gisteren begonnen aan nog maar eens een poging om wat af te vallen. Dit nadat ik mijn diëtiste na anderhalf jaar aan de deur gezet heb. Het klikte niet meer tussen ons en het is een hele opluchting dat ik deze stap gezet heb. Na twee weken van losbandigheid heb ik nu besloten om er nog eens voor te gaan. De eerste twee dagen zijn zeer goed verlopen tot nu toe.

Wat doe ik? Eigenlijk hetgeen elke diëtitste mij al heeft voorgeschreven: 3 gevarieerde maaltijden per dag en 3 tussendoortjes van max. 100 Kcal. In totaal moet mijn dagopname (berekend op een niet sportief persoon van mijn leeftijd met een zittend beroep) rond de 1200 Kcal liggen.

Ik hoop hier wat extra steun te vinden.

Riet

Lid sinds 21 sep 2021

Lid sinds 07 sep 2011
|
Streefgewicht: 0 Kg

Hoi Riet,

Er zijn toch vast wel meer dietistes in je woonplaats? Waar het wel mee klikt?
Ik heb zelf ook lang bij een dietiste gelopen, maar ben daar na een half jaar opgestapt. Niet omdat het niet klikte, maar omdat ik gewoon niets afviel. (Volgens haar bleef ik heel lang op een plateau). Daarna heb ik zelf wat dieten uitgeprobeerd en uiteindelijk bij de Weight Watchers beland. Bevalt met tot nog toe prima!
Ik hoop dus dat me aansluiten bij dit forum een extra afvalboost geeft! Smile

Veel succes dus! Smile

Lid sinds 24 nov 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

Hi Riet wat jammer dat het niet klikte tussen jou en je diëtiste zeg.... wel goed dat je voor jezelf gekozen heb

Lid sinds 22 nov 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

Hoi Riet, goed dat je niet opgeeft en het gewoon zelf gaat doen. Ik zelf begin vandaag heb ik me na t ontbijt voorgenomen. Ik wilde proberen zelf een dieet menu voor de dag samen te stellen zoals Sonja Bakker dat doet maar dan met producten die ik gewoon ben te gebruiken. Ik denk ook ongeveer 1200 calorieën te gebruiken en wil proberen ook met de glycemische index rekening te houden, maar ik geloof niet dat dat simpel gaat zijn. Helemaal niet als ook bepaalde combinaties beter dan andere zijn.
Ik weeg meer dan 72 kg en met mijn 160cm is dat te veel(meer dan tijdens mijn zwangerschappen).
Ik wens ons succes!

Lid sinds 23 okt 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

Ik drink eigenlijk maar 1 tas koffie per dag en das 's morgens . Drink al maanden brandnetelthee omdat ik dat zeer graag drink. Ook regelmatig een 0% frisdrank mag ik ook best
De kookboek 365 dagen heb ik en kijk deze avond de Hongaarse goulash gemaakt.
Ik wissel goed af en ik eet niet alle dagen maaltijdvervangers hoor Smile
Ik eet al jaren volkorenbrood en volkorenpasta .
Ook kalkoensalami eet ik al jaren en natuurlijk light kaas.
Vraag me soms af hoe het komt dat ik ng zoveel weeg maar ja ik drink graag een goed glas wijn of bier en dat drink ik nu juist op zondag

Denk dat iedereen moet uitmaken wat hij het liefst heeft en mag . Ik zondig juist op zondag en daar kijk ik naar uit. :oops:

Aan iedereen toch veel sterkte gewenst Wink

Lid sinds 07 jan 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

dit is toch op lange termijn niet te doen? en maaltijdvervangers? Da's nog duur ook.

iedere dag brandnetelthee enzo :mrgreen:

Kijk op dit forum voor afwisselende dagmenu's of op marktplaats het 365 dagen kookboek.
Je moet ook in de toekomst kijken, gewoontes veranderen en WW biedt echt een afwisselend programma.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten ,maar het moet wel gezond en leuk blijven.

smorgens 2 volkoren boterhammen met 50 gr mager vleeswaar en wat halvarine
tussendoor fruit en een glas optimel
koffie
smidddags lekker rauwkost en bijvoorbeeld een tosti van 2 volkorenboterhammen met een plakje magere ham en een plakje 30+ kaas
tussendoor weer wat fruit en een glas optimel

savonds veel groente, lekker stukje kipfilet of vis van 100 gram in een beetje olie gebakken.
wat rijst of aardappeltjes

savonds koffie of thee met een plakje ontbijtkoek of een bokkepootje of een mini milkyway
Veel water drinken en een multivitamine
stap over op volkoren produkten, ook volkorenpasta enzo, geeft langer een verzadigd gevoel.

Dat is op lange termijn best wel te doen, toch Wink

Lid sinds 23 okt 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

Heb geprobeert om je te beantwoorden maar denk dat het mij niet lukt :evil:

Blijkbaar gaat het nu wel

Mijn dag begint met yoghurt en musli of 2 sneetje brood met light beleg
10 u : fruit bv appel in stukken
12u30 : groenten, mager vlees en aardappelen of pasta
15u : yoghurt of fruit
18u30 : maaltijdvervanger of 2 sneetjes brood met mager beleg

Veel caloriearm drinken : BV brandnetelthee

Veel sterkte Biggrin