Login

Caps Lock On

beste afval

Lid sinds 07 sep 2021

lamborghini huren

In 1948 richt werktuigbouwkundig ingenieur Ferruccio Lamborghini een tractorproducerend bedrijf op in Cento (Bologna), na de aankoop van een groot aantal militaire motoren, restanten van de Tweede Wereldoorlog. De historische afdeling van het bedrijf en het merk "Lamborghini Trattori" werd in 1971 verkocht aan een van de concurrenten, The Same. Het eerste logo verscheen in 1952 en bestond uit een driehoek, waarbinnen elk van de drie sectoren de initialen van "Ferruccio Lamborghini Cento" bevatte; door het ontbreken van grafische regels werd het logo weergegeven met drie verschillende lettertypen. In 1959 dreven de passie en de knowhow van de eigenaar hem ertoe zijn productie in de helikoptersector uit te breiden; helaas voor hem, maar gelukkig voor alle autoliefhebbers, keurde de regering zijn plan niet goed en besloot Lamborghini urus huren. zich te wijden aan de productie van sportwagens. Dit evenement markeert de geboortedatum van "AutomobiliFerruccio Lamborghini SpA", opgericht in 1963 in Sant'AgataBolognes (Bologna); het grote succes achter dit merk is te danken aan de samenwerking met de geweldige ontwerper Bertone en de straalmotorontwerper Bizzarrini. Voor deze nieuwe vestiging werd de creatie van het logo (dat ook op de tractoren zou worden gebruikt) opgedragen aan Paolo Rambaldi; hij koos de stier, zijnde het sterrenbeeld van de oprichter en ook een symbool van agressiviteit, weergegeven in zijn vechthouding binnen een rood schild met zwarte contour, en gecombineerd met het kalligrafische logo, zoals dat destijds typisch was. De legende voedt de concurrentie tussen Lamborghini en Ferrari, ook vertegenwoordigd door de vervanging van het ongebreidelde paard door de stier.

Na de eerste modellen met alfanumerieke namen, zoals het destijds populair was, was ook de naamgeving van de verschillende modellen geïnspireerd op tauromachia: een voorbeeld is de naam Miura, die was ontleend aan het ras van corridastieren gefokt door Don Fernando Miura Fernandez, waarvan Lamborghini ook een bezoek bracht aan het etablissement. Er zijn weinig uitzonderingen op de traditie geweest, maar zinvol: "Countach" is een verrassende uitroep uit het dialect van de Piemonte en werd gebruikt door Nuccio Bertone na het zien van het prototype van hun eerste voertuig. In 1972 werd het logo gerestyled: de naam Lamborghini aventador huren, geschreven in hoofdletters, werd door een gele rechthoek in het schild verwerkt; vanwege het ontbreken van regelgeving werd het logo soms weergegeven met de inscriptie buiten het schild met een Univers Black Oblique-lettertype. Na jaren van familiebeheer dwong de olie- en industriecrisis van het midden van de jaren 80 de eigenaren om hun aandelen te verkopen aan de Chrysler Group (1987). Na de overname door Audi in 1998, was de uitdaging om de aantrekkingskracht van het logo te versterken en de legende van Lamborghini weer tot leven te brengen; de restyling is toegewezen aan het Duitse agentschap KMS Team, dat de interne verhoudingen van het schild zal wijzigen en de stier een buffer-uiterlijk zal geven. In sommige gevallen wordt het bedrijf alleen vertegenwoordigd door het logo.