Login

Caps Lock On

Beetje ontmoedigd...

Lid sinds 24 apr 2011
|
Streefgewicht: 0 Kg

Hallo iedereen,

ik doe nog niet lang aan weight watchers, maar ik merk nu al dat de moed me 'n beetje in de schoenen zinkt.
Ik vind het ontzettend moeilijk om alles te tellen wat ik eet. Als ontbijt eet ik meestal twee appels en een appelsientje, 's middags een groot bord groenten met wat puree, maar 's avonds weet ik niet wat te doen.
Ik heb een boodschappengids van WW, dat erg handig is, maar soms weet ik gewoon niet wat ik moet doen met die punten! Puree, is dat vettig eten? Ik probeer gezond te koken, maar een stukje vlees en een paar aardappelen zijn soms ook veel punten. Sad
Hoe doen jullie dit door de dag? Maken jullie aan het begin van de week een 'menu' op voor wat je de volgende dagen gaat eten?
Ik mag per dag 29 punten opgebruiken.

Doen jullie trouwens aan sport tijdens het dieet en wat zijn jullie aanraders?
Hopelijk kunnen jullie me wat goede raad geven, want ik wil zeker zo'n 7 kilo kwijt en ik zie het even niet meer zitten...

Dank je!

afbeelding van kookgek
Lid sinds 09 apr 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

Hallo Roosje,

Manuela heeft intussen bijna al je vragen beantwoord, maar ik zag dat de vraag over het sporten nog niet beantwoord was. Ik sport gewoon tijdens het lijnen. Sporten en lijnen is een prima combinatie als je wilt afvallen. Belangrijk is alleen wel dat je ook plezier hebt in het gene wat je doet. Doe je het alleen om af te vallen, dan hou je het niet vol. Ik zelf loop hard, zwem en fiets/mountainbiken. Bij het hardlopen komt bij elke stap 3 x je lichaamsgewicht op je gewrichten, dus helaas is het niet voor iedereen (met overgewicht) geschikt.

Wat voor jou een geschikte sport is weet ik natuurlijk niet. Ik zou zeggen kies er een waar je je lekker bij voelt.

Mocht je er toch voor kiezen om hard te gaan lopen, dan raad ik je aan om het hardloopschema van de Hartstichting te gaan volgen. Je bent dan op een verantwoorde manier lekker bezig. Natuurijk zijn er meer hardloopschema's te vinden op Internet, maar mijn ervaring met die van de Harstichting is dat het langzaam wordt opgebouwd en het hierdoor ook veel makkelijker is om vol te houden.

Overigens is bij mij altijd het probleem dat ik nooit van te voren weet wat ik wil eten!!!! Gelukkig heb ik genoeg WW kookboeken, dus los ik dit probleem op door dan maar in een kookboek te neuzen.

Mocht je een lekker recept willen of nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Succes met afvallen!

Lid sinds 12 mrt 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

En s' avonds zou je dan nog een broodmaaltijd kunnen doen met rauwkost of een pudding van de optimel of zoiets.
Ik maak elke ochtend een planning wat ik ga eten en soms wijk ik daar dan in de loop van de dag vanaf maar dan noteer ik dat weer.
Verder is alles opschrijven vooral in het begin heel erg belangrijk en natuurlijk alles afwegen.
Je kunt via internet een programma gratis downloaden voor het flexipoint systeem, hierin kun je een dagboek bijhouden wat je eet en die rekent uit hoeveel punten je mag. Daar staat ook een calculator op en allerlei producten met de bijpassende punten.en tevens een hoop recepten.

Hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
En als je een tijdje bezig bent dan weet je de hoeveelheid punten van de meeste producten uit je hoofd.
Nog 1 tip je kunt een calculator kopen die je mee kunt nemen naar de supermarkt en daar ter plekke kunt uitrekenen hoeveel punten erin zit. Via marktplaats staan ze altijd erop.

Lid sinds 12 mrt 2010
|
Streefgewicht: 0 Kg

Hallo roosjes
Ik maak wel een planning wat ik als warm eten ga eten de hele week, de rest varieer ik zoals ik daar zin in heb.
Ik zou om te beginnen s'morgens meer eten en niet alleen fruit. Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd om je stofwisseling op gang te krijgen. Ik eet zelf maximaal twee stukken fruit over de dag omdat daar suikers in zitten. En als je s' ochtends brood eet met een stukje fruit dan kun je door de dag een stukje fruit als tussendoortje nemen.
Ik weet niet wat je voor systeem doet, ik doe persoonlijk het flexipoint programma en mag 23 punten hebben.
Ik eet elke dag iets van aardappelen,rijst en pasta omdat ik daar een onbeperkte portie van mag hebben voor 4 punten. Als ik puree maak doe ik alleen wat halfvolle melk erbij en peper,zout en nootmuskaat. Als je boter in de puree doet is dat natuurlijk wel vettig en veel punten.
Als je bijvoorbeeld aardappelen eet voor 4 punten en een stukje kipfilet (onbeperkt voor 3 punten) gegrilt in de grillen met een koffielepel olijfolie per persoon en daarbij groente en jus voor 1 punt dan is je hele maaltijd 9 punten. En dat zou goed te doen moeten zijn met jou 29 punten.

Reactie toevoegen