Login

Caps Lock On

aankomen bij 400Cal.

afbeelding van EllenB
Lid sinds 14 mei 2016
|
Startgewicht: 81 Kg
|
Streefgewicht: 61 Kg
|

Hoi, wie komt dit wel eens tegen?

Gister weinig tijd gehad om te eten. De hooischuur moest schoongemaakt worden voor de nieuwe voorraad hooi. Wel heel veel water gedronken want het was hier bloedje heet in de USA. Ik heb een portie koolsoep gehad van 100 calorien en een salade van meest sla met wat kipsalade erop. Het geheel niet meer dan 250 calorieen. 's avonds nog een keertje koolsoep van 100 Cal. Toen ik naar bed ging was ik 151 lbs. toen ik opstond was ik 153 lbs. Hoe kan ik 2 lbs (bijna een kilo) aankomen met keihard werken, 400Cal eten en me het apezuur aan water drinken? Oh ja, en alles was zoutloos. De weegschaal klopte want ik heb 2 weegschalen en beide gaven hetzelfde aan. Het kost toch 3000Cal over wat je nodig hebt om een pond aan te komen? Snap er niks van. En dit is niet de eerste keer. Het gebeurt zeker eens per week. Grrr. Iemand? Wordt zo moedeloos.

afbeelding van EllenB
Lid sinds 14 mei 2016
|
Startgewicht: 81 Kg
|
Streefgewicht: 61 Kg

Bedankt voor de reacties, mensen. Ja, het kan best zijn dat het met spiermassa te doen heeft. Ik denk niet dat het met plassen te maken heeft want ik sta 's nachts 3 keer op om te plassen. Dat komt dus door het vele drinken. Maar ik weeg mij voordat ik 's ochtends aan de gang ga. Volgende week ga ik mijn familie bezoeken in Europa en dat wordt dus waarschijnlijk veel uit eten gaan en een wijntje drinken. Dus in die 2 weken in Europa zal ik wel weer aankomen. Maar wanneer ik terug ben ga ik gewoon weer door met gezond eten en drinken. Het afvallen gaat langzaam maar zeker. Ik wens jullie allemaal succes toe met het bereiken van jullie eigen gewichtsdoelen. Bedankt. EllenB

Anoniem - geen lid

Mij wordt vaak verteld dat spieren zwaarder zijn dan vet, waardoor afvallen soms langzaam gaat.. als jij druk bezig bent geweest met hooi en keihard gewerkt hebt.. zou ik zeggen dat je iets zwaarder bent omdat je spieren het druk gehad hebben.

Ik zie vaak foto's van mensen voorbij komen die van blubberig naar strak gespierd zijn gegaan en daarmee geen kilo lichter zijn.

Focus je dus niet te veel op die kilo's!:) van binnen gaat het vast helemaal goed.

afbeelding van Juultje
Lid sinds 30 mei 2016
|
Startgewicht: 67 Kg
|
Streefgewicht: 58 Kg

Ook water heeft gewicht. 1 Liter water weegt 1 kilogram, dus stel dat je op een dag 3 liter vocht binnenkrijgt (bijvoorbeeld door het eten van koolsoep en het drinken van water), dan weeg je op dat moment meer. Dit is alleen tijdelijk, want het teveel aan vocht plas je de volgende dag waarschijnlijk gewoon weer uit. Misschien kun je jezelf beter wegen nadat je naar het toilet bent geweest.

Reactie toevoegen