Login

Caps Lock On

Dr. Phil Dieet

Dr. Phil is vooral bekend van de televisie en de vele boeken, die hij heeft geschreven met als thema het aanpakken van problemen. Ook ten aanzien van het afvallen heeft Dr. Phil een theorie ontwikkeld, waarbij er geen specifiek dieet wordt besproken, maar wel handvatten worden aangereikt om het gewenste doel te bereiken.

Afvallen met Dr. Phil

Dr. Phil heeft geen voorgeschreven dieet samengesteld, maar biedt zeven sleutels voor het oplossen van problemen met overgewicht. Controle over je eigen gewicht heeft volgens Dr. Phil te maken met verandering. In de eerste plaats is het bij het volgen van het zogenaamde Dr. Phil dieet van belang om de hoeveelheden voedsel sterk te matigen. Er zijn geen verboden ten aanzien van voedingsmiddelen voorgeschreven, maar er wordt wel afgeraden om bijvoorbeeld chips, snoep en snacks te nemen tijdens de eerste fase van het dieet. Verder wordt gesteld, dat het verstandig is om vooral vezelrijk voedsel te eten, dat over een goede voedingswaarde beschikt, waarbij vet en zout zoveel mogelijk beperkt moeten worden.

De zeven sleutels, die Dr. Phil uitgebreid in zijn boek bespreekt, hebben betrekking op het veranderen van je instelling. Voorbeelden van deze zeven sleutels, die aan de orde komen zijn onder meer lichamelijke en emotionele zelfbeheersing en het ontwikkelen van een positieve instelling.

Strenge diëten werken niet volgens Dr. Phil

Dr. Phil heeft de overtuiging dat strenge diëten op den duur niet meer werken, omdat ze lastig zijn vol te houden. Door de voedingsmiddelen te beperken tijdens een dieet, kan het verheven worden tot een obsessie. Door te matigen met eten en door de problemen bij de basis aan te pakken, is het wel mogelijk om te kunnen afvallen. Het Dr. Phil dieet gaat uit van een halve kilo tot een kilo per week aan gewichtsverlies. In dat opzicht is er ook sprake van een duurzaam resultaat. Er is dus geen sprake van een crashdieet, waarbij je in een week tot vijf kilo kwijt kunt raken. Dr. Phil raadt verder aan om minimaal drie keer in de week gedurende twintig minuten lichamelijke inspanning te leveren, om het afvallen te ondersteunen.

Waardering:
Uw beoordeling: Geen (2 stemmen)

Reactie toevoegen

Wij zijn afgevallen

Artikelen

Calorieën in bier en wijn

Calorieën in bier, wijn en andere dranken

balansdag

Balansdag

Calorieën in koek, gebak, snoep en ijs

Dieet schema

Uit het Forum

Het DCN Dieet

Welk dieet het beste?

15 kg afvallen met een proteine dieet.

Gewichtsgrafiek

Kilostrijd